Klik le kome oih

Tuesday, February 8, 2011

Misi tua berlagak????

Assalamualaikum.

Ini bukan aku nak kondem misi-misi yang ada dekat dunia ni. nampak tak tanda soal tuh? haa..aku cuma mempersoalkan. tahu kenapa?

Aku terdengar pakcik aku sama bapak aku bersembang.

al-kisah,nenek aku baru lepas buat operation bubuh kanta dekat mata sebab mata nenek aku memang agak teruk juga sebab tak nampak. maka,lepas operation memang kena check lagi. pakcik aku pergi ler teman nenek aku tuh.

pakcik aku tanya ler dekat misi yang bagi ubat tuh,

"kena pakai ubat ni jer ker?"

rasionalnya pakcik aku tanya gituh sebab sebelum ni pun ada dapat ubat juga. mungkin kena pakai juga ubat yang lama tuh. eh betul kan? kalau tak tanya sesat jalan. tapi dalam kes ni,kalau tak tanya,naya mata nenek aku!

misi jawab:

"dah bagi ubat tu,guna jerlah ubat tu."-nada tegas.

aku tak ingatlah macam mana ayat misi tuh tapi lebih kurang macam tu lah. kata pakcik aku,misi tu dah seniorlah.

bapak aku gelak jer. bapak aku cakap,memang selalu misi yang lebih-lebih. tambah misi senior. doktor tak ada apa-apa pun.

aku yang dengar pun gelak juga. eh? betul ker?

haaa..kan manis jer akak-akak misi ni??? suci berbaju putih. susahkan nak jadi misi kalau tak ada kesabaran. aku memang tak layak nak jawat pekerjaan mulia ni sebab kesabaran nipis macam kulit bawang jer. eh betul ni,kerja misi ni mulia tau...jaga orang sakit.

tapi...jangan garang-garang yek.. =)

4 comments:

penyejuk hati said...

nurse senior kt msia mmg garang2..ckp mcm nk marah2 jer...maybe sbb tekanan kot..

qyqa said...

@ penyejuk hati,

betullah kak,muka masam jer..tp da jugakan yg ok..
huhuhuhu
betullah tekanan banyak

YanaMIB said...

mesti tu misi sepital k.e.r.a.j.a.a.n..wahahaha...biasa pi sepital/klinik swasta xpernah lg jmpe misi kerek mcm tu..pesakit yg kerek ada la..lalala~ =)

qyqa said...

@ YanaMIB,

memang pon kak...
kalu sepital swasta memang mesra sbb....tett!!!!haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...