Klik le kome oih

Wednesday, May 11, 2011

Rindu tiba-tiba

Assalamualaikum.

Jangan risau. tak payah ambil baldi nak muntah, ini bukan entry gedik sang kekasih yek.. ekekekeke. Mungkin nanti akan ada kot entry cam ni. =p. *harap mak x baca.

Aku rindu kawan-kawan aku.

Aku rindu nak duduk dalam kelas, buat kerja sejarah yang tak siap dari semalam sambil bersembang berjemaah..

Aku rindu kita dok kalut pergi kantin cepat-cepat takut kena beratur panjang.

Aku rindu kita letak jarum peniti jer kat tanda nama sebab malas punya pasal.

Aku rindu kita jalan keluar pergi tandas sebab ngantuk belajar sejarah.

Aku rindu kita pandang satu sama lain dengan muka blur bila otak tepu ilmu tamau masuk.

Aku rindu kita memilo kerja sekolah masing-masing.

Aku rindu kita dok bahaskan pandangan politik masing-masing.

Aku rindu kita berebut kad keluar kelas punya pasal takut Sir Makbul tegur.

Aku rindu kita teruja tanya soalan kat ustaz bila tiba bab munakahat.

Aku rindu kita bersembang time perhimpunan walaupun pengawas skema dah jeling banyak kali.

Aku rindu kita tersengeh kambing bila dapat kertas exam.

Aku rindu kita kena marah dengan cikgu sebab tak paham-paham.

Aku rindu kita tekan calculator macam The Rock bila buat Add mate.

Aku rindu kita garu kepala time Bio.

Aku rindu kita ngelat time PJ

Aku rindu kita buat experiment kimia tak jadi.

Aku rindu kita buka kamus ulang alik time Arab.

Aku rindu kita tongkat dagu time Syariah.

Aku rindu kita bergosip secara berhemah.

Aku rindu banyak lagi tentang kita.






Aku harap kita akan jadi teman sejati sampai bila-bila. Walau jauh di mata, biar dekat di hati. Berjuang fisabilillah bersama-sama. Doakan kejayaan kita bersama-sama. Walau kat mana pun kita belajar, yang penting ilmu yang dituntut.


Kita akan tetap bergandingan tangan walau secara virtual. Boleh??? Tapi jangan simpan kuku panjang tau. Aku malas nak cari gambar lain. ^_^

Insyaallah....


jaritaip: aku nak balek kg satg. nanti dah balik, aku blog walking yek. ^^

12 comments:

Syisyi said...

Haha,,
sama lah kita.
Memilo kerja masing-masing?
:D Suka suka

Maryam Kamal said...

syahduuuu kott! isk3

qah, apekah itu memilo? kenapa harus milo? bukan nescafe, hatta teh sabah?

btw.. aku punnnn suka bab2 munakahat. auwww! haha :D

ang balik kg lagi? aduii. org packing barang masuk matix, ang balik kg. ape derr.

xpe la.jaga atok ang elok2 :)

nabilah_2908 said...

alahai....tetiba je rasa rindu kat kawan2 sekolah....teringt kembali nostalgila time sekolah...hehe... :)

Bunga said...

bunga rindu zaman kanak2..:0

qyqa mokhtar said...

@cik HUSYI

memilo adalah perkara wajib bagi plajar berwibawa cam kita nih..
^^

qyqa mokhtar said...

@Maryam Kamal

milo tu yg selamatkan diri dari dibaham cgu garang.haha

dak ngantuk pon leh celik kalu tiba tang munakahat ni.haha

aku balek esok. kejap jer. ^^. thanx...

qyqa mokhtar said...

@nabilah_2908

teringin rasa nak balek kan...
^^
zaman skolah bessshhh

qyqa mokhtar said...

@bunga

zaman kanak2 zaman rebina yg beshhh.. ^^

Kasih Karisma said...

hahaha...
betol la...rindu sgt time skola..^^
experiment kimia n bio aq jarang2 yg jadi,,kahkahkah..

FR said...

sorry lama tak mlawat!!
busy dgn skola la katekannnn! hehehehehehe .
ana pom rindu gila kot mmber2 dlu . sedih msuk f6 takde geng lama dah . tp hrap2 geng bru pom bole loqlaq2 cm dlu ^^

Solihin Zubir said...

haha.. rindu plak zmn skolah dlu kan..
rsa mcm comel je bila ingat balik..
(ok, boleh muntah..) haha..

Unknown said...

teruskan perjalanan hidup dgn semangat yg kuat.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...