Klik le kome oih

Monday, February 7, 2011

Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya


ASSALAMUALAIKUM.

ha..memang aku dah cakap yang aku nak join contest jer kojenya. Kali ni aku nak join contest by SOPHIE AL-YAHYA yang berkongsi nama hujungnya dengan SCHA AL-YAHYA.

Syarat-syarat contest:

1. Tak wajib jadi follower. Tetapi saya tidak akan bertanggungjawab jika anda ketinggalan sebarang update contest ini.

2. Mestilah seorang blogger. Kalau menetap di luar negara pun boleh.

3. Letakkan banner contest yang dilinkan terus ke entri ini di sidebar dan entri anda sepanjang contest ini berlangsung.

4.Tajuk entri anda haruslah :
Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya

5. Tag 3 orang rakan blogger anda dan pastikan mereka tahu.


Cara penyertaan:

1. Letakkan satu gambar "owh, so wonderful" anda pada entry contest. Gambar bebas. Apa-apa ajelah yang berkaitan dengan number 2 di bawah.

2. Ceritakan pengalaman /moment anda yang wonderful yang haruslah berkaitan dengan gambar yang anda letakkan. Tak semestinya kena tulis panjang-panjang. Paling pendek satu perenggan. Paling panjang, bebas. Cerita lah pasal apaaaaa saja-keluarga, persahabatan, binatang peliharaan, percintaan etc.

3. Jika anda blogger anonymous, anda bebas meletakkan apa-apa gambar dari internet tetapi mestilah relate dan berkesan dengan cerita wonderful anda.

4. Jika pengalaman/moment anda yang wonderful itu tiada gambar, anda juga boleh buat seperti number 3.

5. Hanya entri berbahasa Melayu dan Inggeris sahaja diterima.





CERITA TENTANG PIC SENGAL NI:

Waktu ni tengah acara sukan tahunan sekolah. Biasalah bagi kami yang 'ATLET HARAPAN' rumah sukan,memang kerjanya melawat ke rumah-rumah sukan yang lain sambil snap pic.

Pic di atas ditangkap di rumah WIRA. Tema rumah WIRA ni ala-ala alien lah kan. oh..excited tu nak tangkap gambor dengan alien. tiba-tiba tengah snap pic,sape punya tangan tah gatal sangat sampai kepala alien tu tercabut. nampak tak? cuba ushar betul-betul. hahahahaha. Bongek gila.

Athirah si baju merah a.k.a ahli rumah WIRA memang tak boleh terima yang alien dia dah tercabut kepala. itu yang tangan dia sesedap menunding jari nak cari pesalah sambil cuba di tenangkan oleh atin a.k.a si baju ungu. Hahaha..tapi tak ada siapa pun yang takut. releks jer. lepas habis ambik gambar,cepat-cepat tinggalkan khemah tuh. gila berbudi bahasa. hahaha.

Nasib baik alien tak datang serang nak tegakkan keadilan sebab salah seorang/seekor kaum kerabat dia dah dianiayai.

Tamat cerita. happy ending tak???


Maka,aku nak tag orang yang bertuah ni:

yang lain kalau nak join pon boleh... =)

Wednesday, February 2, 2011

CAPTURE THE MOMENT CONTEST.




ASSALAMUALAIKUM.

Aku sejak dah habis Spm ni memang suka gila nak join contest. eceh padahal tak adalah banyak sangat. iye dak?

sekarang aku nak join

CAPTURE THE MOMENT CONTEST by

meh nak habaq syarat-syarat dia,

1) upload SATU SAHAJA gambar anda tak kiralah seorang atau beramai2x.
kalau dengan kawan-kawan lagi digalakkan.CERITA kan serba sedikit tentang gambar tersebut.nak jiwangjiwang pun boleh lah dalam satu entry khas untuk contest ini

2) be my follower.senang tak? :)


3) tag kepada 3 orang rakan anda & let them know bout this contest.

4)letakkan banner contest ni dan linkkan di sidebar blog anda.


5)tinggalkan link post anda di entry ini :)


6)tarikh tutup penyertaan pada 25 FEB 2011.lamakan?? hadiah??? MYSTERY tapi yang pasti dapat membuat anda tersenyum gumbira!! okey guyss!! PEMENANG AKAN DIUMUMKAN PADA 15 MAC 2011
hanya 3 orang pemenang akan dipilih.so peeps!grab this chance!!


(klik untuk ushar lebih jelas)

waktu ni kami beramai-ramai budak perempuan pergi buat lawatan pusing ke Kelantan dan Terengganu. ye,hanya PEREMPUAN!!!! maka tak wujudlah istilah gedix dan cover ayu terlebih dalam lawatan ni. pic di atas di ambil di Taman Tamadun Islam.

Lawatan ni walaupun tidaklah sehebat mana,tapi meninggalkan kesan yg amat manis sebab telah mengeratkan hubungan kawan2 sekelas aku. sebenarnya sebelum lawatan ni dibuat,ada antara kawan2 aku yang bermasam muka sebab berlaku salah faham. agak lama juga hubungan depa dingin. sedingin ais. tapi bila dah bersama selama 3 hari 2 malam,mereka mula berbaik dan boleh bermesra. siapa tangkap gambar berdua lagi. aku dan kawan2 yang lain,rasa nak bersorak sangat bila tengok depa dah berbaik. sumpah! macam berlaku keajaiban masa tu.

alhamdulillah.. Allah membukakan hati mereka berdua untuk berbaik-baik.

mana taknya,kami berjalan bersama-sama dan bershopping serta membakar duit. hahaha. tapi sungguh itu pengalaman yang amat manis. kami jadi sangat erat. kalau kelas rasa suram,kami akan ingat balik kenangan waktu lawatan ni. baru boleh bergelak ketawa. bila kepala dah pening fikir pasal Spm,ingat balik kisah lawak waktu lawatan ni,kepala jadi ringan. Bila hati rasa tak puas hati antara satu sama lain,ingat juga kenangan lawatan ni boleh tenangkan kegusaran di hati. Terima kasih kepada Ustaz Anuar yg memberi peluang kepada budak yg tak duduk asrama macam aku ni,untuk ikut lawatan ni.

TERIMA KASIH USTAZ.

Dan walaupun duit terbakar nak shopping gila,tapi kenangan manis yg kami alamai bersama tu lebih bermakna. =)

untuk itu,aku tag kepada:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...