Klik le kome oih

Monday, May 9, 2011

Bukan berita nak kahwin.


Assalamualaikum..

Aku ada berita yang menggembirakan sanubari dan juga qolbu hati aku nih. Seronok seronok seronok. *gaya Ipin botak cam toyol.

\(^_^)/

Firstly, aku dah buka akaun BSN!!!

HAHA. Perlu ker happy woi?
Happylah nanti senang mummy tercenta aku nak transfer duit bila aku berjauhan di Kulim nanti. Keh keh keh*hampas gila punya anak.

Tak. Tak. Anak solehah bukan begitu yek.

Emak yang suruh buka, jadi anakda yang baik ni, ikut jerlah. (^00^) <-----idong kembang.


Secondly, aku dah buat IC baru.

Tadi nak buka akaun, cip kat IC aku rosak pula. Maka, aku pergilah pejabat pendaftaran, buat terus IC baru. RM 10 caj. Dapat kertas hijau, baru boleh buat akaun. Kalau tak, aku nak simpan jer IC tu sampai tua. keh keh.

Oh yeah, lagi sebulan bergaya(?) dengan IC baru.

Ish kalau aku tahu hari tu, sebelum daftar ambil lesen, aku buat IC baru. Jimat RM15 sebab tak payah beli kad pintar. Argh!!!! Kegagalan perancangan penjimatan wanglah cam nie!!! Nak salahkan kad pengenalan yang sesaja jer nak rosakkan cip sendiri sampai kena bazirkan RM25. =.='

Kalau lah kau boleh bertahan sampai umur aku cukup 18, boleh jimat duit aku wahai IC.


Thirdly, Madi nak pergi Matrik Kulim

Yea yea yea!!! Madi tak jadi nak pergi USIM macam aku cakap kat entry lepas. Dia ubah fikiran nak pergi matrik. Caye cuker giler. Ada geng nak balek naik bus nanti.


jaritaip: Aishah dah maju ada belog. Tahniah!!!! ^^

Sunday, May 8, 2011

Kenapa lama tak on9???

Assalamualaikum semua!!!!

Lama kot aku tak on9 and berblogwalking kan. Baru tadi aku buka FB, belambak notification.
Yelah, aku like pic kawan2, ramai pula orang komen. Aku like status kawan2, ramai juga yg komen. Bukan komen, sembang. HAHA. nyebuk kat notification aku. pasni malas like dah. *kejam. =P

Dah nak dekat seminggu aku dok kat kampung. Jadi kawan opah aku yang jaga atuk aku sakit. seronok memang seronok tapi aku gian nak main internet tahu. Pula tu, aku lupa bawa charger handset. Bertuah gila!!! Nasib baik boleh tumpang handset opah aku.

Ok, aku dah buat keputusan nak pergi belajar ke Kolej MARA Kulim. Jadi budak matriklah aku yang kononnya gigih belajar sebab nak catch up segala bendalah dalam masa setahun.

Aku takut juga. sebab otak aku bukan jenis baca. Tapi lepas dengar nasehat dari akak2 senior yg masuk matrik, hati aku memang berat nak pergi matrik. pendek kata, aku centalah nak pergi matrik walau ada yg cakap macam2...

Walaupun aku tak ada geng kat sana, aku gagah juga. Iya! Nak pergi sana belajar. Cari kawan baru. Kawan berguna.

badge matrik yg aku ambil dari Madi. Kalau tak, aku ada geng juga sebab Madi dapat kat sini, tapi Madi nak pergi USIM. I'll pray 4 u Madi.. (^_^)

Dan, aku tak dapat IPTA. SEE??

Allah memang dah bagi jalan mudah kat aku, tak payah nak fikir banyak untuk buat pilihan. Pergi jer matrik tu.

Aku jawab macam kat atas nilah bila orang tanya tak sedih ker tak dapat IPTA.

Ye, aku ni berfikiran positif bak kata seorang sahabat aku.

Jadi ada sesapa bekas matrik, mau bagi nasehat tak kat adek yg suci ni??? adek perlukan kata-kata yg bernas lagi berhemah... (^_^)

Okeylah, aku nak layan youtube ni, nak cari variety shows KBS yang aku tertinggal minggu lepas. (^_^). Pulun tau..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...