Klik le kome oih

Friday, December 16, 2011

Expect the unexpected

Assalamualaikum.

Sekarang serius tengah hujan lebat gila. Dan sekarang serius yang aku tengah update blog??? Wahaaaaa... sungguh tak disangka-sangka.

Rasa macam pelik tak tau nak bagi mukaddimah macam mana nak tulis entry ni. keh keh dah jarang gila update blog bajet buzy gila padahal kuat tido ja. wek wek.

Ok lah, aku nak cerita pasal kejadian minggu lepas. Ok fine memang gila dah out to date la nak cerita tapi who cares??? Aku still nak cerita. ayat seorang budak pemalas yang bajet diva kot???

Aku dapat result SEM I minggu lepas. Tarikh 6hb memang tarikh keramatlah buat aku. Serius rasa nak semput bila ambil result. Pukul 1 dah boleh ambil result kat foyer tapi aku dengan Balqis tak mau ambil lagi, kami p makan dulu. kot la lepas dapat result dah tak lalu makan ker, kan membazir makanan Dewan Selera tu. Lepas tu terus kami baliki bilik, solat. mintalah hati tenang bila dapat result nanti.

Bila ambil result, aku still tak tengok lagi. Memang rasa takut. Senang sikit bila orang tanya dapat berapa, boleh jawab "Tak tengok lagi." Segan kot kalau dapat tak elok nak cerita kat orang. kalau dapat elok pon segan juga nak cerita kat orang, kang riak. Ceh kau setan dan nafsu.

Alhamdulillah....
Result aku ok.
walaupun tak 4flat, tapi memang jauh dari apa yang aku expect especially tang Kimia. memang meningkat gila dari Mid SEM hari tu. Dari C melompat ke A-. sungguh aku bersyukur. Berkat cikgu dok ajar payah-payah, kawan-kawan yang bagi aku pinjam kertas Past Year Question and of course doa dari mak ayah aku.
Mak n ayah aku pon happy dengan result aku. Itu yang buat aku lebih happy tu. ^_^

Expect the unexpected.

Serius memang kena expect apa yang kita rasa cam tak logik ja. Sebab semua tu boleh berlaku kalau Dia Yang Maha Kuasa nak.

Aku bercakap pasal budak-budak kat sini yang dapat 4flat. sekali tengok gaya macam bukan budak-budak ulat buku, bukan budak yang serius belajar tapi dapat 4FLAT!!!! 4FLAT ok.. sapa takmau???

Ada yang gaya cam gedik, berpakwe, bergayut jer setiap kali aku jumpa tapi mak aiiihhhh,,,, dapat 4flat. aku terfikir, cam ner depa study?? Aku yang suci dan bersih tanpa pakwe ni idok boleh pula dapat 4flat. -SEDAR SIKIT KAU TU KUAT TIDO.- k fine

Tapi ramai kawan-kawan aku cakap depa ni memang pandai, selalu bantu kawan-kawan. ada pula yang selalu jumpa cikgu. kalau aku lalu bilik guru tu, selalu sangat la depa ni jumpa cikgu.

Ada pula yang memang kaki surau la, tiap2 kali masuk surau memang asyik nampak muka yang sama. Pernah juga aku dok study kat surau, aku tengok dia tak adalah study sangat. tapi serius tengok muka dia cam tenang kot.

Apa pun, tu rezeki masing-masing kan. Apa yang kita dapat pun sebenarnya bergantung kepada sebanyak mana kita berusaha. Allah pun dah berfirman yang Dia tak akan ubah nasib kita melainkan kita yang ubah sendiri.

Dan aku, bersyukur dengan rezeki aku. Alhamdulillah.

Tahniah juga buat kawan-kawan aku yang dapat result semua cemerlang. Oyeh!!! SEM II ni kita pulun na bagi dapat
4flat.

Ok fine ni SEM akhir kita kan. Bulan 5 dah nak habis. Hwaiting semua!!!

Teka yang mana satu aku??? =p

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=




Cak!!!!! ok dah buka topeng bole tengok muka perempuan ayu pakai Lab coat untuk Pertandingan koir.

Bubye!!!
Wassalam...

Tuesday, September 13, 2011

Alhamdulillah

Assalamualaikum semua....

Hepi Besday to me!!!!!

Hepi Besday to me!!!!!

Hepi Besday to me!!!!!

Hepi Besday to me!!!!!

Yeah yeah... hari ni, 12 September 2011, cukuplah umur aku genap 18 tahun. Wah tak sangka dah besar. Dah jadi anak dara 18 tahun.

Syukur Alhamdulillah.... aku masih diberi peluang untuk bernafas sampai ke hari ni. Sempat aku merasa nikmat hidup ni lagi.

Eceh...dapat tangkap tak gaya penulisan aku yang makin matang ni setelah sekian lama tak update?? Kekekeke. Hey kenalah mature sebab dah 18 tahun.kekeke. mature ke penama, baru sat tadi main BINGO dalam kelas. Haha.

Macam birthday yang lepas, perasaan aku biasa jer. Tak adalah rasa excited terlebih. Tapi tahun ni mungkin special sikitlah sebab umur aku dah cukup-cukup 18 tahun. Apa specialnya??? Yelah.... dah 18 belas*gaya mature.

Tapi sebenarnya, ada benda yang tak best bila dah cukup 18 tahun ni;

Aku dah tak boleh nak meninggi. Buuuuuuu.... aku baru bajet nak tinggi sampai 170 cm, tapi dah cukup 18 tahun ni, tak da harapanlah nak tinggi lagi. Aku baru sedar betapa kemetotnya aku, tak sampai 165cm pon. Ker pengukur kat Tesco tu tipu aku ha?????!!!!

Kawan-kawan kelas aku bagi hadiah baik punya.... sapu muka aku dengan ubat gigi woh!!!! Terkejut aku sampai terduduk-duduk atas lantai. Lepas habis amali, aku memang dah prepare nak blah awal-awal la sebab aku takut kena ‘kerja’ dengan depa.

Tapi Widad panggil aku, sebab Nampak radas belum cuci. Lupalah pula. Aku tolong. Sebab AKU BAIK HATI. =P. Bila keluar jer, mai datang Didi, sapu bendalah melekit kat muka aku. Aku memang menjeritlah terkejut punya pasal. HAHA. Yang lain pun ikut jejak ‘kepala’. Sapu muka aku dengan ubat gigi. Tapi aku tunduk, habis kena tudung. Manis woh ubat gigi tu. Balqis punya. Siap angpa nanti noh.

Aku ingat aku tak kena ‘kerja’ dengan budak2 bertuah tu. Widad cakap, rancangan asal nak tuang sos. Dah rancang siap nak beli lagi. Mak oiiiii, kalau sos, pedaslah aku. Takat ni, Ana kena tuang dengan air sabun, Firdaus kena ‘curi’ handphone. Yang lain tak tahulah depa nak rancang apa lagi. Yang pasti, kepala-kepala akan kena lebih teruk lagi bila sampai birthday depa. Bersiap sedialah. HAHA.

Malam ni, ada sambutan raya. Ehem.. rasa macam kolej saja je nak buat malam ni sebab tau hari ni birthday aku. Kekeke. Bagilah peluang kat birthday girl perasan kejap.

Apa pun, aku harap, aku akan menjadi manusia yang lebih baik dari semalam, kemarin. Menjadi manusia yang sentiasa positif. Tak mudah patah semangat. Tak mudah nak titiskan air mata. Tak mudah berprasangka buruk. Percaya pada kebolehan diri. Jadi pelajar yang rajin.

Jadi anak solehah selalu dah manusia Berjaya di dunia dan akhirat.. (^_^)

*Adik2 bawah 18 tahun jangan gatai2 nak ber-couple ye sbb akak kau yang 18 ni pun tak ada pacar lagi. Kekeke.

Wassalam......


aku baru smpat on9 hari ni..anggap jerlah aku post bendalah ni 12hb..kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...