Klik le kome oih

Saturday, June 16, 2012

Rooftop Prince

Assalamualaikum semua!!!

Memandangkan sekarang ni aku dok tanam anggur kat rumah, maka aku sedaya upaya cuba memanfaatkan masa aku dengan aktiviti kegemaran aku (bukan berfaedah pom =p ). Sebab nanti bila dah sambung belajar balik aku takut tak ada masa pula nak menghadap benda-benda ni semua-TIPU TIPU!!! Ang mesti cari juga masa tu. Macam aku tak kenal ang. =.= shut up.

Salah satunya ialah dengan menonton dan men-download K-drama kegemaranku. Hoyehhhh!! Aktiviti sihat ini juga dikongsi bersama teman comel ku si Aisyah!!! Cam nil ah kawan kan. Yeah yeah.

Baru-baru ni aku dah mempengaruhi Aisyah untuk menonton Rooftop Prince!! Serius cerita ini sangatlah seronok. The Best K-DRAMA yang aku pernah tengok. Jalan cerita yang smooth, very unpredictable, lakonan mantap para pelakon, kelakor, ROMANTIK, watak jahat yang melampau sampai rasa nak cekik etc.

Synopsis: Selalu baca yg ENGLISH je kan –OHMYENGLISH- so mari aku nak bagi yg melayu punya.



Cerita tentang Putera Lee Gak dari zaman Joseon yang nak menyiasat tentang Kes pembunuhan Puteri Mahkota yang terbunuh di kolam istana. Baginda telah mengupah 3 orang untuk membantunya iaitu Song Manbo, Do Chisan, dan Woo Yungsul. Secara tidak sengaja, mereka berempat telah tercampak 300 tahun ke hadapan dan terdampar di atas sebuah bumbung rumah. Bumbung rumah tu milik seorang perempuan yang bernama Park Ha. Maka bermulalah pengembaraan Putera Lee Gak dan 3 orang pembantunya di Seoul dengan bantuan Park Ha. Putera Lee Gak dan 3 orang pembantunya duduk di atas rumah bumbung Park Ha.

Putera Lee Gak juga mengambil kesempatan untuk menyamar sebagai Tae Yong, bakal pewaris syarikat ternama yang telah hilang. Baginda mahu menyelesaikan kes kehilangan Tae Yong dan kes pembunuhan Puteri Mahkota yang wajahnya serupa dengan setiausaha syarikat tersebut; Hong Sena. Putera Lee Gak percaya bahawa Sena merupakan kelahiran semula Peteri Mahkota manakala Tae Yong ialah kelahiran semula diri baginda kerena wajah yang sangat serupa.

Dalam masa yang sama, Park Ha menaruh hati pada Putera Lee Gak dan Puteri Lee Gak juga sebenarnya suka kat Park Ha tapi untuk menyelesaikan segala kekusutan yang berlaku, Putera Lee Gak mesti mengahwini Sena. Kat sini dah banyak konflik yang dah berlaku.



Kalau nak suruh aku bagi berapa bintang, aku bagi 5/5 lah. Memang cerita ni best tau.AKU TAK TIPU CEPAT PERCAYA. Yang paling aku suka, Chemistry antara watak hero dan heroin. Park Yoochun dan Han Jimin. Sebelum ni aku tak suka Park Yoochun bila dia berlakon dalam Sungkyungkwan Scandal. Alemak aku rasa dia tak handsome dan muka bajet-bajet gitu. eww eww la kan. haha. Kalau dah tak suka tu. Tapi bila tengok dia dalam ni, aku rasa dialah lelaki yang paling handsome. keke. Mulalah aku nak minat Dong Bang Shin Ki (DBSK), godek-godek Youtube cari video lama DBSK. Booo la kau, diorang dah berpecah baru nak minat kannn. Terlambat la boooo. Omengggg, suka ati r. *bongkak =p. Orang layan gak JYJ (group DBSK lepas berpecah)



shooooo shewittttt ^^


Dan sebelum ni pon, aku tak kenal pun akak Han Jimin ni. Tapi bila first je aku tengok dia, terus aku cakap comei. Payah tau aku nak ada first impression cam tu kat watak heroin. Selalu aku tumpukan kat hero ja; bias much. =p. 
Han Jimin memang cantik dan sangat pandai menghayati watak. Aku impress la cam ne ar akak ni bila nangis keluar air mata sebelah mata jer. Aku try gak wat tapi tak jadi. Kantoi laa kuat berangan. Berlatih. Berlatih.



OMO.
Kiut kan depa ni??
Ramai yang restu depa ni. Semua pakat cakap biarlah depa betul-betul couple kat luar. Sebab diorang so sweet k. so sweet.
dah dah la tu dengan sweet kau. kencing manis kang.
foine.


Selain tu, tarikan cerita ni ialah F4 versi joseon!!!


nampak macho bila begini;



nampak kelakar bila begini;



errrr,,, nampak ganas bila begini;




errr, nampak apa ya bila begini?????


LOL.


Disebabkan aku terlalu sukakan Yoochun, maka Aisyah saja jer nak menyakitkan hati aku dengan membuat aku jeles. Suka jer nak stalk Yoochun aku kat Youtube tau. Ni nak marah ni. putus kawan laaa cam ni. hehe. Tak adalah over gitu. Prinsip kami, tak akan bergaduh kerana lelaki. Biarlah Yoochun pilih siapa yang terbaik buat dia antara kami. 

Walawehhhhh mu,,,,,,,,,

Sedar sedar sedar dirimu.


oppa, tak boleh handsome lagi ker?? ^^




See??? siap buat koleksi muka tiut untuk tite. Malu laa cam ni. wink wink.




HOOOOO???? dari Malaysia ye???? Ok nanti oppa datang.





Hehehehe,,, inilah poster filem yang bakal keluar tak lama lagi. Nantikan di pawagam ye. Nak sign boleh, nanti manager i uruskan schedule i yerk.

sedarlahhhhh...
 BE HAVE YOURSELF GIRL!!! YOUR FUTURE HUSBAND MAY SEE THIS!!!

ok lah.



eh eh??? ni pic apa pula??? Aisyah nak juga. =.=' 
oklah kita kongsi.


Sunday, May 6, 2012

Pakai Baju Kurung lebih seksi

Assalamualaikum.

Aku duduk kat matrik, memang wajib pakai baju kurung kalau nak pergi kuliah. Macam matrik aku, lebih strict sebab wajib pakai baju kurung yang berpesak. Tapi ada jer yang pakai baju kurung tak berpesak. No hal la benda tu. Pesak jer pon kan. Tak tahu pesak tu apa, tanya mak yerk.. =p



Baguslah tu kan kalau semua orang pakai baju kurung. Tak adalah fesyen seluar jeans ketat, baby-T ketat. Sedaplah sikit mata ni. Ceh... bajet ayat makcik-makcik pula. Cam good good jer kau ni.

Tapi yang tak syoknya, bila ada yang pakai baju kurung yang jarang punya. Tambah yang dari cotton. Memanglah nampak cantik, tapi jarang. Dah jarang tu, oklah juga ada insentif nak pakai kain dalam, tapi singkatlah pula. Alemak aiyoyooooo,,, dah alang-alang pakai biarlah sampai ke pangkal kaki kot??? sesukahatilimpa jer ubah peribahasa yer.

Lagi satu, bab pakai inner. Hmmmmm... bagus juga tu sebab tahu baju tu jarang and pakai inner sebab nak menutup kejarangan baju tu tapi... errrr... awakkk.. inner awak tu ketat melekat kat badan. Bole nampak juga bentuk badan awak.. ala awak.... bila dah alang-alang pakai inner tu, carilah inner yang longgar eh.. tak pon suruh mak awak buatkan inner sendiri dari kain baju kurung biasa. Apa??? Oh... awak pandai jahit? HA... itu lagi bagus. Buatkan untuk saya 1 ye. ^_^ <-----muka kiut saya.

ALHAMDULILLAH..
Aku tengok ramai yang pakai inner yg betul-betul inner. Yang betul-betul faham tujuan inner tu untuk apa. Tak adalah sakit mata makcik ni tengok. Barulah berkenan makcik nak buat menantu. Iye dak???


Try tengok : AURAT WANITA , LELAKI DAYUS


قالوا يا رسول الله وما الديوث قال من يقر السوء في أهله
Ertinya : Apakah dayus itu wahai Rasulullah ?. Jawab Nabi : Iaitu seseorang ( lelaki) yang membiarkan kejahatan ( zina, buka aurat, bergaul bebas ) dilakukan oleh ahlinya ( isteri dan keluarganya) 

Aku pon tutup aurat tak adalah sempurna mana pon. But I try to be a better me. ~.^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...