Klik le kome oih

Saturday, May 14, 2011

Untuk Mak Cik


Assalamualaikum.

Untuk mak cik, terima kasih sebab concern dengan apa yang saya buat. Terima kasih sebab tegur saya yang salah. Terima kasih sebab tunjukkan cara yang betul.

Eh, saya hargailah mak cik. Saya langsung tak marah. Dah orang nak tolong ajarkan, kenapa saya nak marah? (^_^)

Tapi mak cik.....

Saya panas hati juga bila mak cik nak bandingkan saya dengan anak mak cik.

Ok fine anak mak cik memang bagus, tapi tak payah kot nak bandingkan kami berdua. Nak cerita semua kerja yang anak mak cik lakukan sangat bagus. Tak payah cerita, saya tahu. Dan tak payah nak bandingkan, sebab saya pon tahu. Memang saya ni banyak cacat cela.

Kalau mak cik pon, orang dok bandingkan mak cik mesti mak cik panas kan?

Saya boleh jer cakap, Mak cik Peah kat seberang jalan tu lagi nampak muda dari mak cik walaupun umur mak cik lebih muda dari dia.

Eh jangan lah nak simbah saya dengan air pula. Itu kenyataan.

Saya tahu mak cik tak akan simbah saya sebab saya cuma cakap benda ni dalam hati. Nak juga jaga perasaan mak cik walaupun mak cik tak nak pun jaga perasaan saya. Sedih tau mak cik.

Nasib baik mak cik bukan bakal mertua saya. Dan mak cik pun mesti bersyukur saya bukan bakal menantu mak cik. eh, fair and square pula kan??

Sekian, khas untuk mak cik.


jaritaip: tak ada kaitan dengan yang hidup atau mati. ^^

5 comments:

HonEyBuNNy said...

semoga mak cik dengar...hehe.

xsuka jugak kalau ada makcik2 yg bandingkan dengan diri kita...eeee....rimas..

Maryam Kamal said...
This comment has been removed by the author.
Maryam Kamal said...

oke. aku tahu ni post sedih, tapi aku tetap nak gelak. macam lawek derrr!

cumanya, di satu sudut hati aku neh, masih ada rasa sedih. kenape? sebab aku dk bayang alangkah bestnya kalau kita bulih buat macam ni pd semua yg kita tak puas hati.. tulis banyak2 post terutama pada 'mereka' itu, kemudian ade org komen bg kata2 perangsang.. kan bagus?

adeh. ang sabar je la eh. manusia, x lari dr sikap tu.

ang layan je la perasaan bangga seorang ibu bila anaknya berjaya. bukan mudah dia nak besarkan anak dia, sampai berjaya lagu tu.. cuma takdirnya ang yg terjadi mangsa utk dgr sume tu. alaaa.. janganla syahdu sgt weii!

ok? :)

chill. lebih baik ang pi kemas barang drp pikirkan mak cik yang lagi muda drp mak cik peah neh :D

penyejuk hati said...

Mak cik mane la yg rabun ni..mmg salah la bandingkan anak die ngan qyqa..mmg sah2 anak die kalah 18-0 ngan qyqa..^_^

or maybe die xleh nk trima hakikat ade org lg bagus dr anak die..so die ckp camtu nk sdapkan hati die..papepun..chill ok dear!

Munie Blushious said...

haha, ape pasal ni qyqa? entry meroyan nih.. haha, silap besar la makcik tu nk bandingkan qyqa ngn anak dy.. haah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...